UFC Sweden: The roadtrip - del1

Onsdag, 18. april 2012 21:34 Bo Foght

Vi har stadig svært ved at få armene ned, ovenpå den ultimative fedeste MMA-oplevelse - nogensinde!
Vi lovede at dele oplevelsen vores trofaste læsere, så her kommer første del om turen til UFC on Fuel 2 i Stockholm i sidste weekend.
UFCSweden 3 af os fra Fightfan.dk-redaktionen var så heldige at få presseadgang til showet, og vi havde glædet os som små børn til juleaften, lige siden invitationerne tikkede ind. Vi havde planlagt turen flere uger i forvejen, og havde booket flyrejsen og hotelværelserne for længst. Vi havde valgt at tage der op om fredagen, fordi vi gerne ville overvære indvejningen, men faktisk var der også UFC-relaterede aktiviteter om onsdagen og torsdagen, som vi så desværre gik glip af - Satans også! Det må blive en anden god gang.

Vi startede fra Odense Banegård allerede kl. 04:35 fredag morgen. Stævnet foregik først lørdag aften, men vi var alle enige om, at vi bare måtte have indvejningen med. Da vi stod på banegården kl. mega tidligt, var der også enighed om, at det var et vanvittigt tidspunkt at tage afsted på - Det skulle dog vise sig, at være meget passende.

Vi skal måske lige nævne, at Fightfan-deltagerne på turen var Jesper Baek, der som altid stod for fotografering, Bo Foght der igen agerede skribent, og som debutant på redaktionen fik vi følge af Paul Falconer, som supplerede som både skribent og fotograf. Han har bl.a. taget diverse stemningsbilleder på turen.

IMG 0133
Fightfan på vej mod Stockholm - vejret kunne ikke være bedre

Ankomst til Stockholm

Efter en togtur og en lille time i flyet, stod vi endelig i Stockholm. Her måtte vi sande, at vi måske skulle have forberedt os lidt bedre hjemmefra, i forhold til afstanden mellem hovedbanegård, hotellet og Globen - for der var pænt langt i mellem de tre ting. Efter lidt taxakørsel fik vi styr på det og ankom til hotellet. Vi havde faktisk ikke de store forventninger til hotellet, da vi havde fået værelserne forholdsvist billigt, men det viste sig dog at være et ret lækkert hotel med 16 etager og udsigt over vandet. Da bagagen var afleveret, drog vi mod Stockholms centrum. UFC here we come!

IMG 0137
Det var en god overraskede at træde ind på hotellet

Vi valgte at købe billetter til metroen, der galdt for hele weekenden. Det var en rigtig god idé, for det var en let måde at komme rundt på denne måde - metroen i Stockholm er supernem at bruge, og nu var byens størrelse ikke længere et problem. I Stockholms centrum luntede vi lidt rundt for at finde et sted at spise, og valget faldt på en bistro-agtig café på 5. etage af et stort kulturhus i Stockholms midte. Her kunne vi skue ud over den fantastiske by, mens vi spiste vores frokost. Vi var dog alle enige om, at det mindede lidt for meget om et IKEA-cafeterie - det måtte gøres bedre senere på dagen.

Q&A med Tito Ortiz og Mike Goldberg

Da vi havde spist, tog vi videre mod Globen hvor showet skulle afholdes. Det viste sig faktisk, at det var en god idé at tage så tidligt af sted fra Danmark, for vi kom lige i tide til en Q&A session med Tito Ortiz, hvor UFC's faste kommentator, Mike Goldberg var vært for arrangementet. Det var ret interessant at se og høre Tito fortælle og svare på alverdens spørgsmål om sin karriere. Vi kom både omkring gamle rivaler i Ken Shamrock og Chuck Liddell, hans skader, hans kommende kamp mod Forrest Griffin og meget andet.

IMG 2041
Tito fortæller en røverhistorie - Goldberg lytter interesseret

Undervejs var der en frisk fan, der havde læst på Twitter, at Tito havde to overskydende billetter og spurgte hvad man skulle gøre for at få dem. Dertil svarede Tito "Ved du hvad? Du er den første der har spurgt, så du får dem!". Publikum kvitterede med et stort bifald, men der var sikkert et par stykker der var ærgelige over, at de ikke havde spurgt selv.

Vi spottede også både Thomas Formo og Emil Weber Meek fra Trondheim MMA. Begge to er kendte navne i Dansk MMA og har gæstet os flere gange. Emil får bl.a. pro-debut til Fightergalla 25 d. 12. maj i Falconer Salen i København. Både Emil og Thomas fik stillet et par spørgsmål til Tito. Thomas fortalte at han havde været med til at starte Trondheim MMA, der i dag har over 200 medlemmer - det fik et par anerkendende ord med på vejen af både Mike og Tito.

IMG 2045
Emil Weber Meek stiller et spørgsmål til Tito

Aftenens mest creepy fan, var en ung gut i Punishment gear fra top til tå, der havde fået klippet sit hår helt kort og farvet det gult a la Tito Ortiz i hans velmagtsdage. Han spurgte Tito om han ville røre hans hår, men Tito smilte lidt af det og holdt sig langt væk. Awkwaaaard!

IMG 2013
Tito tog situationen med den creepy fan ret pænt

Weigh-ins

Vi havde fået nogle virkelig gode pladser til Q&A og indvejningen. Vi sad helt oppe foran, lige ved siden af UFC's officielle fotograf. Det var helt fantastisk bare at befinde sig i Globen denne aften. Det er en virkelig imponerende bygning og helt perfekt til sport events af denne kaliber. Ca. 1.500 hardcore MMA-fans var mødt op til Q&A og indvejning, så allerede her var stemningen helt elektrisk.

IMG 0145
Paul og Jesper er godt tilfredse med deres presse credentials og first row seats

Efter Q&A sessionen var det tid til weigh-ins. Det var virkelig stort at være med til, og det var fedt at se, at alle de svenske fightere fik så stor opbakning fra publikum. Selv nogle af de "mindre" navne som Reza Madadi og Magnus Cedenblad fik kæmpe bifald da de kom ind. Aftenens største bifald gik dog selvfølgelig til hovednavnet, Alexander Gustafsson. Alle var oppe at stå og der blev jublet som om det var en VM-finale i fodbold.

IMG 2165
Alexander Gustafsson og Thiago Silva i en intens staredown

I øvrigt fik vi også set George St. Pierre der er træner for Francis Carmont.
Dennis Siver klarede ikke cuttet i første omgang, men vi kunne senere se på nettet, at han havde tabt det manglende pund senere på dagen, og han var dermed klar til sin kamp mod Diego Nunes.

IMG 2107
Dennis Siver måtte af med alt tøjet til indvejningen

Da weigh-ins var slut, tog vi ind til midten af Stockholm, hvor en computer-butik var vært for en signing session med Tito Ortiz og Stefan Struve. Det var en event som THQ havde arrangeret, så der var selvfølgelig mange reklamer for UFC Undisputed 3 og rig mulighed for at tæske hinanden lidt i spillet. Vi stillede os troligt i kø og fik autografer og billeder af dem begge. Vi fik snakket lidt med Emil og Thomas fra Trondheim MMA, og spottede sågar også en fyr i en CSA.dk t-shirt.

IMG 2166
Paul sammen med Stefan Struve og Tito Ortiz

Dagen blev afsluttet med en omgang burgere på Hard Rock Café og en svensk fyraftensbajer på en nærliggende pub. Derefter var det godnat og sov godt for Fightfan.dk, som nu havde været på benene i 20 timer. Det havde været en fantastisk dag i det svenske, og vi havde ikke engang set en MMA-kamp endnu. Det tegnede til at blive en ekstremt fed weekend!

Dette var første del af vores "rejsedagbog". Del to kommer på fredag, hvor vi også bringer en masse billeder fra turen i vores galleri.